عنوان درس به فارسي: کلام (1) عنوان درس به انگليسي:
Kalām (Theology) (1) |
تعداد واحد: 3
تعداد ساعت: 48 |
نوع واحد |
جبراني |
نظري |
دروس پيشنياز: ندارد |
عملي |
|||||
پايه |
نظري |
||||
عملي |
|||||
تخصصي |
نظري |
||||
عملي |
|||||
اختياري |
نظري |
||||
عملي |
|||||
آموزش تکميلي: دارد■ ندارد آزمايشگاه کارگاه سفر علمي سمينار |
هدف:
سرفصل يا رئوس مطالب :
کليات: کلام، فلسفه دين، الهيات دين، نياز به دين، فلسفه ودين
روش ارزيابي:
ارزشیابی مستمر |
میان ترم |
آزمون های نهایی |
پروژه |
- |
- |
آزمون های نوشتاری |
ـ |
عملکردی |
منابع:
عنوان درس به فارسي: کلام (2) عنوان درس به انگليسي:
Kalām (Theology) (2)
|
تعداد واحد: 2
تعداد ساعت: 32 |
نوع واحد |
جبراني |
نظري |
دروس پيشنياز: کلام (1) |
عملي |
|||||
پايه |
نظري |
||||
عملي |
|||||
تخصصي |
نظري |
||||
عملي |
|||||
اختياري |
نظري |
||||
عملي |
|||||
آموزش تکميلي: دارد ندارد ■ آزمايشگاه کارگاه سفر علمي سمينار |
هدف:
سرفصل يا رئوس مطالب :
روش ارزيابي:
ارزشیابی مستمر |
میان ترم |
آزمون های نهایی |
پروژه |
- |
- |
آزمون های نوشتاری |
ـ |
عملکردی |
منابع:
عنوان درس به فارسي: معرفتشناسي عنوان درس به انگليسي:
Epistemology |
تعداد واحد: 2
تعداد ساعت: 32 |
نوع واحد |
جبراني |
نظري |
دروس پيشنياز: ندارد |
عملي |
|||||
پايه |
نظري |
||||
عملي |
|||||
تخصصي |
نظري |
||||
عملي |
|||||
اختياري |
نظري |
||||
عملي |
|||||
آموزش تکميلي: دارد ندارد ■ آزمايشگاه کارگاه سفر علمي سمينار |
هدف:
سرفصل يا رئوس مطالب :
روش ارزيابي:
ارزشیابی مستمر |
میان ترم |
آزمون های نهایی |
پروژه |
- |
- |
آزمون های نوشتاری |
ـ |
عملکردی |
منابع:
عنوان درس به فارسي: مباحث نفس (انسانشناسي فلسفي) عنوان درس به انگليسي: Discussions on Human soul (Philosophical anthropology)
|
تعداد واحد: 2
تعداد ساعت: 32 |
نوع واحد |
جبراني |
نظري |
دروس پيشنياز: ندارد |
عملي |
|||||
پايه |
نظري |
||||
عملي |
|||||
تخصصي |
نظري |
||||
عملي |
|||||
اختياري |
نظري |
||||
عملي |
|||||
آموزش تکميلي: دارد ندارد ■ آزمايشگاه کارگاه سفر علمي سمينار |
هدف: آشنايي دانشپژوهان با احکام فلسفي نفس، به خصوص نفس انسان
سرفصل يا رئوس مطالب :
مقدمه:
ضرورت معرفت نفس، فهرست مباحث علم النفس فلسفي، پيشينه اين مباحث، نقش فلاسفه اسلامي در اين مباحث
روش ارزيابي:
ارزشیابی مستمر |
میان ترم |
آزمون های نهایی |
پروژه |
- |
- |
آزمون های نوشتاری |
ـ |
عملکردی |
منابع:
عنوان درس به فارسي: مباني و روشهاي تحقيق در قرآن و حديث (1) عنوان درس به انگليسي: Principles and Methods of Research into the Qur'ān and Hadith (1) |
تعداد واحد: 2
تعداد ساعت: 32 |
نوع واحد |
جبراني |
نظري |
دروس پيشنياز: |
عملي |
|||||
پايه |
نظري |
||||
عملي |
|||||
تخصصي |
نظري |
||||
عملي |
|||||
اختياري |
نظري |
||||
عملي |
|||||
آموزش تکميلي: دارد■ ندارد آزمايشگاه کارگاه■ سفر علمي سمينار ■ |
هدف: درک مراد واقعي معصومان از الفاظ حديث
سرفصل يا رئوس مطالب :
با شناخت: علائم وضع ، ادراج ، ارزيابي با معيارهاي صحت و سقم روايت (با عرضه بر کتاب و سنت قطعيه)
با شناخت: نقل به معنا، تقطيع (با ارجاع با موارد تصريح) ، محکم (نص و ظاهر) و متشابه(مووّل و مجمل) ناسخ و منسوخ، عام وخاص، مطلق و مقيد (با فحص و بررسي در مدارک و منبع حديث)
اعراب گذاري متن حديث ، بررسي واژگان و ريشه يابي کلمات، کاربرد اصطلاحي لغت در احاديث شناخت(غريبالحديث) و (زبان الحديث) ( بطور عام و زبان خاص هرکدام ازمعصومان در القاي حديث)
مانند: رياض السالکين، بحارالانوار، الوافي، ملاذالاخيار، مرآه العقول، لئاليالأخبار و...
شرح ابنحجر بر صحيح بخاري (فتحالباري بشرح البخاري) عمدة القاري شرح صحيح البخاري از عيني و شروح بر صحيح مسلم و...
روش ارزيابي:
ارزشیابی مستمر |
میان ترم |
آزمون های نهایی |
پروژه |
- |
- |
آزمون های نوشتاری |
- |
عملکردی |
منابع:
عنوان درس به فارسي: مباني و روشهاي تحقيق در قرآن و حديث (2) عنوان درس به انگليسي: Principles and Methods of Research into the Qur'ān and Hadith (2) |
تعداد واحد: 2
تعداد ساعت: 32 16 ساعت نظري 16 ساعت عملي |
نوع واحد |
جبراني |
نظري |
دروس پيشنياز: آشنايي با اصول و راهکارها و منابع ويژه پژوهشي در تفسير و علوم قرآني |
عملي |
|||||
پايه |
نظري |
||||
عملي |
|||||
تخصصي |
نظري |
||||
عملي |
|||||
اختياري |
نظري |
||||
عملي |
|||||
آموزش تکميلي: دارد ندارد ■ آزمايشگاه کارگاه سفر علمي سمينار ■ |
هدف: آشنايي با اصول و راهکارها و منابع ويژه پژوهشي در تفسير و علوم قرآني
سرفصل يا رئbس مطالب :
روش ارزيابي:
ارزشیابی مستمر |
میان ترم |
آزمون های نهایی |
پروژه |
- |
- |
آزمون های نوشتاری |
- |
عملکردی |
منابع:
علاوه بر منابع عمومي روش تحقيق و نگارش، منابع قرآني، تفسيري و مقالات دائرةالمعارفي، جهت کيفيت آدرسدهي ميباشد.
جهت آشنايي با مباحث معناشناسي واژههاي قرآني:
معناشناسي منطقي، معناشناسي فلسفي، معناشناسي زباني، تحليل صوري ساخت کلمه ، تحقيق در ريشه، و مبناي اصلي کلمه، وضع و رابطه لفظ و معني، کاربردشناسي و مفهومشناسي، بررسي ميدان معنا
شناختي، معناشناسي ساختاري يا تحليل مولفهاي
منبع اصلي:
جزوه استاد- (خدا و انسان در قرآن) تأليف (توشي هيکو ايزوتسو)
منابع فرعي:
عنوان درس به فارسي: انسانشناسي تطبيقي
عنوان درس به انگليسي: Comparative Study of Man (Anthropology)
|
تعداد واحد: 3
تعداد ساعت: 48 |
نوع واحد |
جبراني |
نظري |
دروس پيشنياز: ندارد |
عملي |
|||||
پايه |
نظري |
||||
عملي |
|||||
تخصصي |
نظري |
||||
عملي |
|||||
اختياري |
نظري |
||||
عملي |
|||||
آموزش تکميلي: دارد ندارد ■ آزمايشگاه کارگاه سفر علمي سمينار |
هدف: آشنايي دانشپژوهان با مباحث رايج در انسانشناسي و افزايش توان تجزيه و تحليل مباحث انسانشناسي در نظر مکاتب مختلف
سرفصل يا رئوس مطالب :
تذکر: استاد ضمن پرهيز از مباحث دوره کارشناسي ميتواند از طريق دانشپژوهي و سمينار موضوعات فوق را ارائه نمايد.
روش ارزيابي:
ارزشیابی مستمر |
میان ترم |
آزمون های نهایی |
پروژه |
+ |
+ |
آزمون های نوشتاری |
+ |
عملکردی |
منابع:
عنوان درس به فارسي : کلام یهودیت
عنوان درس به انگليسي:
Jewish theology
|
تعداد واحد :2
تعداد ساعت :32
|
نوع واحد |
جبراني |
نظري |
دروس پيشنياز: ندارد |
عملي |
|||||
پايه |
نظري |
||||
عملي |
|||||
الزامي - حوزوی |
نظري |
||||
عملي |
|||||
اختياري |
نظري |
||||
عملي |
|||||
آموزش تکميلي: دارد ندارد ■ آزمايشگاه کارگاه سفر علمي سمينار |
هدف : بررسي تحليلي مهمترين موضوعات و مباحث الهيات يهودي
سرفصل یا رئوس مطالب:
روش ارزيابي :
ارزشیابی مستمر |
میان ترم |
آزمون های نهایی |
پروژه |
آزمون های نوشتاری |
|||
عملکردی |
منابع:
14.ER. Encyclopedia Judaica،(1987- 1982)، Jerusalem.
15.Ed: Arthur A. Cohen and Poul Mendos Flohr، (1987)، Contemporary Jewish Religious Thought. The free press، New York.
16.Hans Kong، (1992)، Judaism Between Yesterday And Tomorrow، Continvum، New York.
17.Norbert M. Samuelson، (1989)، An Introduction To Modern Jewish Philosophy، State university of New York press.
18.Ed: Sondra B. Lubarsky and David Ray Griffin، (1996)، Jewish Theology and process Thought، State university of New York press.
19.Alan Unterman، (1990)، Jews، Their Religious Beliefs and Practices، Routledge، London and New York،
20.L. Jacobs، A Jewish Theology.
Horst Dietrich Peruse (1996)، Old Testament Theology، Old Testament Library.
Dan Cohn-Sherbook، (2003)، Judaism، Rout ledge.
Oliver Leman، (2006)، Jewish Thought، Rout ledge.
The Cambridge Companion Biblical Interpretation، Edited by John Barton، Cambridge University Press، 1998.
Biblical Interpretation Then and now Contemparary hermenutics in the light of the
The Interpreter's Bible: The holy scriptures، George Arthur Buttrick & Nolan B. Harmon، New York، Abingdon Press، 1952.
A Short History of the Interpretation of the Bible، Robert M. Grant & David Tracy.
L. Jacobs، A Jewish Theology.
عنوان درس به فارسي : کلام مسیحیت
عنوان درس به انگليسي:
Christian theology |
تعداد واحد :2
تعداد ساعت :32
|
نوع واحد |
جبراني |
نظري |
دروس پيشنياز: کلام یهودیت |
عملي |
|||||
پايه |
نظري |
||||
عملي |
|||||
الزامي - حوزوی |
نظري |
||||
عملي |
|||||
اختياري |
نظري |
||||
عملي |
|||||
آموزش تکميلي: دارد ندارد ■ آزمايشگاه کارگاه سفر علمي سمينار |
هدف : بررسي تحليلي مهمترين موضوعات و مباحث الهيات مسيحي
سرفصل يا رئوس مطالب :
روش ارزيابي :
ارزشیابی مستمر |
میان ترم |
آزمون های نهایی |
پروژه |
آزمون های نوشتاری |
|||
عملکردی |
منابع:
15.Modern Theology, Gareth Jones.
16.The New Testament,Bart D. Ehrman, New York, Oxford University Press, 2008.
17.The Modern Theologians, David F. Ford.
18.Paradigm Change in Theology a Symosium for The Future, Küng, Hans, New York: Crossroad, 1991.
19.Theology for the Third Millennium: An Ecumenical View, Küng, Hans, New York: Doubleday, 1988.
20.Great Christian Thinkers, Küng, Hans, New York: Continuum, 1995.
21.The Documents of Vatican II.
22.New Theology, Martin E. Marty.
23.Christian Theology; An Introduction, Alister E. McGrath.
24.Towards a Theology of Religions, Glyn Richards.
25.An Existentialist Theology, McCowari
26.A Short History of the Interpretation of the Bible, Robert M. Grant & David Tracy.
عنوان درس به فارسي : فلسفه اخلاق
عنوان درس به انگليسي:
Ethics |
تعداد واحد :2
تعداد ساعت :32
|
نوع واحد: |
جبراني |
نظري |
دروس پيشنياز: ندارد |
عملي |
|||||
پايه |
نظري |
||||
عملي |
|||||
الزامي - حوزوی |
نظري |
||||
عملي |
|||||
اختياري |
نظري |
||||
عملي |
|||||
آموزش تکميلي: دارد ندارد ■ آزمايشگاه کارگاه سفر علمي سمينار |
هدف : تبیین و بررسی اجمالی مهمترین مباحث مطرح در فلسفه اخلاق
سرفصل يا رئوس مطالب :
روش ارزيابي :
ارزشیابی مستمر |
میان ترم |
آزمون های نهایی |
پروژه |
آزمون های نوشتاری |
|||
عملکردی |
منابع:
12.The Encyclopedia of Ethics, Beekerlawrenc.
13.After virtue, Alasdair MacIntyre.
14.Morality: It's nature and justification, Bernard Gert.
15.The Elements of Moral Philosophy, James Rachels.
عنوان درس به فارسي : جامعه شناسی دین ، روانشناسي دين عنوان درس به انگليسي: Sociology of Religion Psychology of Religion
|
تعداد واحد :2
تعداد ساعت :32
|
نوع واحد |
جبراني |
نظري |
دروس پيشنياز: ندارد |
عملي |
|||||
پايه |
نظري |
||||
عملي |
|||||
الزامي - حوزوی |
نظري |
||||
عملي |
|||||
اختياري |
نظري |
||||
عملي |
|||||
آموزش تکميلي: دارد ندارد ■ آزمايشگاه کارگاه سفر علمي سمينار |
هدف :
سرفصل يا رئوس مطالب :
الف ) جامعه شناسي دين
ب) روانشناسي دين
روش ارزيابي :
ارزشیابی مستمر |
میان ترم |
آزمون های نهایی |
پروژه |
آزمون های نوشتاری |
|||
عملکردی |
منابع:
جامعه شناسي دين
روانشناسي دين
3.The Psychology of Religion: Theoretical Approaches. p, xii Bernard Spilka and Daniel N. McIntosh.
4.United states of America University of Denver, Westview Press. 2997
5.David M. Wulff. Psychology Of Religion: Classic and Contemporary. New York: John Wiley & Sons, INC 1997 p. 3
6.The Psychology , Religion, and Spirituality. James M. Nelson. Springer 2oo9
7.Hood, R.W., Hill, P.C., Spilka, B. (2009). The Psychology of Religion: an Empirical Approach, 4nd edn. New York: Guilford.
عنوان درس به فارسي : براهین اثبات وجود خدا
عنوان درس به انگليسي: Proofs of the Existence of God
|
تعداد واحد :2
تعداد ساعت :32
|
نوع واحد |
جبراني |
نظري |
دروس پيشنياز: ندارد |
عملي |
|||||
پايه |
نظري |
||||
عملي |
|||||
الزامي - حوزوی |
نظري |
||||
عملي |
|||||
اختياري |
نظري |
||||
عملي |
|||||
آموزش تکميلي: دارد ندارد ■ آزمايشگاه کارگاه سفر علمي سمينار |
هدف : آشنایی با ادله منکرین اثبات وجود خدا و نقد آنها و بررسی تفصیلی برخی از براهین اثبات
سرفصل يا رئوس مطالب :
روش ارزيابي :
ارزشیابی مستمر |
میان ترم |
آزمون های نهایی |
پروژه |
آزمون های نوشتاری |
|||
عملکردی |
منابع:
13.John Haspers,An Introduction to Philosophical Analysis.
14.Robert Spitzer,New Proofs for the Existence of God: Contributions of Contemporary Physics and Philosophy
15.Richard Swinburne, The Existence of God.
16.Alvin Plantinga, Warranted Christian Belief.
17.William Craig. On Guard, Defending your Faith with Reason
18.Alister McGrath, A Fine-Tuned Universe: The Quest for God in Science and Theology
عنوان درس به فارسي : قلمرو دین
عنوان درس به انگليسي:
Realm of Religion |
تعداد واحد : 2
تعداد ساعت :32
|
نوع واحد |
جبراني |
نظري |
دروس پيشنياز: ندارد |
عملي |
|||||
پايه |
نظري |
||||
عملي |
|||||
الزامي - حوزوی |
نظري |
||||
عملي |
|||||
اختياري |
نظري |
||||
عملي |
|||||
آموزش تکميلي: دارد ندارد ■ آزمايشگاه کارگاه سفر علمي سمينار |
هدف : بررسی تحلیلی سه محور مهم در بحث قلمرو دین
سرفصل يا رئوس مطالب :
روش ارزيابي :
ارزشیابی مستمر |
میان ترم |
آزمون های نهایی |
پروژه |
آزمون های نوشتاری |
|||
عملکردی |
منابع:
عنوان درس به فارسي : عقل ، علم و دین
عنوان درس به انگليسي:
Reason, Science and Religion |
تعداد واحد :2
تعداد ساعت :32
|
نوع واحد: |
جبراني |
نظري |
دروس پيشنياز: ندارد |
عملي |
|||||
پايه |
نظري |
||||
عملي |
|||||
الزامي - حوزوی |
نظري |
||||
عملي |
|||||
اختياري |
نظري |
||||
عملي |
|||||
آموزش تکميلي: دارد ندارد ■ آزمايشگاه کارگاه سفر علمي سمينار |
هدف : : آشنايي با رابطة «عقل و وحي» و «علم و دين»
سرفصل يا رئوس مطالب :
روش ارزيابي :
ارزشیابی مستمر |
میان ترم |
آزمون های نهایی |
پروژه |
- |
- |
آزمون های نوشتاری |
- |
عملکردی |
منابع:
13.Faith and Rationality, Alvin Plantinga & Nicholas Wolterstorff (eds.)
14.Rationality, Religious Belief, and Moral Commitment, Robert Audi & William J. Wainmrigth (eds.)
15.Religion and Philosophy, Martin Warner (ed.)
16.Return to Reason, Kelly James Clark.
عنوان درس به فارسي : هرمنوتيک
عنوان درس به انگليسي:
Hermeneutic |
تعداد واحد :2
تعداد ساعت :32
|
نوع واحد |
جبراني |
نظري |
دروس پيشنياز: ندارد |
عملي |
|||||
پايه |
نظري |
||||
عملي |
|||||
الزامی |
نظري |
||||
عملي |
|||||
اختياري |
نظري |
||||
عملي |
|||||
آموزش تکميلي: دارد ندارد ■ آزمايشگاه کارگاه سفر علمي سمينار |
هدف : تبيين و بررسي نظريههاي هرمنوتيکي و بررسي تطبيقي هرمنوتيک در اسلام و غرب
سرفصل يا رئوس مطالب :
روش ارزيابي :
ارزشیابی مستمر |
میان ترم |
آزمون های نهایی |
پروژه |
آزمون های نوشتاری |
+ |
||
عملکردی |
منابع:
9.Truth and Method, Hans George, Gadamer.
10.History of Hermeneutics, Maurizio Ferraris.
11.Sources of hermeneutics, Jean Grondin.
12.Hermeneutics and the human science, Paul Ricoeur.
13.Being and Time, Martin Heidegger.
14.The Aimes of Interpretation, E.D Hiresch.
15.Validity in Interpretation, E. D. Hirsch.
16.Hermeneutics, Richard Palmer.
عنوان درس به فارسي : کثرت گرايي ديني و وحدت ادیان عنوان درس به انگليسي:
Religious Pluralism
|
تعداد واحد :2
تعداد ساعت :32
|
نوع واحد |
جبراني |
نظري |
دروس پيشنياز:
|
عملي |
|||||
پايه |
نظري |
||||
عملي |
|||||
الزامي |
نظري |
||||
عملي |
|||||
اختياري |
نظري |
||||
عملي |
|||||
آموزش تکميلي: دارد ندارد ■ آزمايشگاه کارگاه سفر علمي سمينار |
هدف : تبيين و بررسي ديدگاههاي گوناگون دربارة حقانيت و نجاتبخشي اديان
سرفصل يا رئوس مطالب :
روش ارزيابي :
ارزشیابی مستمر |
میان ترم |
آزمون های نهایی |
پروژه |
آزمون های نوشتاری |
|||
عملکردی |
منابع:
10.God and the universe of faithes: essays in the philosophy of religion, John Hick.
11."Religious Inclusivism", in: Michael Peterson, et al. (eds.), Philosophy of Religion, Karl Rahner.
عنوان درس به فارسي : چيستي ، منشاء و وجه نياز به دين عنوان درس به انگليسي: ، nature origin and necessity of religion |
تعداد واحد :2
تعداد ساعت :32
|
نوع واحد |
جبراني |
نظري |
دروس پيشنياز:
|
عملي |
|||||
پايه |
نظري |
||||
عملي |
|||||
الزامي |
نظري |
||||
عملي |
|||||
اختياري |
نظري |
||||
عملي |
|||||
آموزش تکميلي: دارد ندارد ■ آزمايشگاه کارگاه سفر علمي سمينار |
هدف : تبيين مشکلات تعريف دين، بررسي ديدگاههاي گوناگون دربارة منشأ دين و دليل نيازمندي به دين وحياني
سرفصل يا رئوس مطالب :
روش ارزيابي :
ارزشیابی مستمر |
میان ترم |
آزمون های نهایی |
پروژه |
آزمون های نوشتاری |
|||
عملکردی |
منابع:
10.Seven Theories of Religion, Daniel L Pals.
عنوان درس به فارسي : دين و اخلاق
عنوان درس به انگليسي:
Religion and Ethics
|
تعداد واحد :2
تعداد ساعت :32 |
نوع واحد: |
جبراني |
نظري |
دروس پيشنياز: چيستي ، منشاء و وجه نياز به دين |
عملي |
|||||
پايه |
نظري |
||||
عملي |
|||||
الزامي |
نظري |
||||
عملي |
|||||
اختياري |
نظري |
||||
عملي |
|||||
آموزش تکميلي: دارد ندارد ■ آزمايشگاه کارگاه سفر علمي سمينار |
هدف : مطالعه، بررسي و شناخت عميق و استدلالي نسبت دين و اخلاق
سرفصل يا رئوس مطالب :
روش ارزيابي :
ارزشیابی مستمر |
میان ترم |
آزمون های نهایی |
پروژه |
آزمون های نوشتاری |
|||
عملکردی |
منابع:
6.Modern Moral Philosphy: Philasophy 33, G.E.M.Anscombe.
7.De civitive Dei (The City of God), Saint Augustine.
8.God and Philosophy, Antony Flew.
9.Divine Command and Morality, Paul Helen.
10.Religion within the limits of reason alone, Immanuel Kant.
11.Ethics without God, Kai Nielsen.
12.Religious and Morality, Gene Oultka and J.P Reader, eds.
13.Divine Command and Moral Requirements, Philip L Quinn.
عنوان درس به فارسي : وحي و تجربه ديني
عنوان درس به انگليسي: Revelations of Religious Experience
|
تعداد واحد :2
تعداد ساعت :32
|
نوع واحد: |
جبراني |
نظري |
دروس پيشنياز: هرمنوتيک |
عملي |
|||||
پايه |
نظري |
||||
عملي |
|||||
الزامي |
نظري |
||||
عملي |
|||||
اختياري |
نظري |
||||
عملي |
|||||
آموزش تکميلي: دارد ندارد ■ آزمايشگاه کارگاه سفر علمي سمينار |
هدف : بررسي تحليلي آراء و مکاتب جديد در الهيات و فلسفه دين
سرفصل يا رئوس مطالب :
روش ارزيابي :
ارزشیابی مستمر |
میان ترم |
آزمون های نهایی |
پروژه |
آزمون های نوشتاری |
|||
عملکردی |
منابع:
عنوان درس به فارسي : زبان دين
عنوان درس به انگليسي:
Language of religion
|
تعداد واحد :2
تعداد ساعت :32
|
نوع واحد |
جبراني |
نظري |
دروس پيشنياز: هرمنوتيک وحي و تجربه ديني |
عملي |
|||||
پايه |
نظري |
||||
عملي |
|||||
الزامي |
نظري |
||||
عملي |
|||||
اختياري |
نظري |
||||
عملي |
|||||
آموزش تکميلي: دارد ندارد ■ آزمايشگاه کارگاه سفر علمي سمينار |
هدف : بررسي تحليلي مهمترين رويکردها در بحث زبان دين
سرفصل يا رئوس مطالب :
روش ارزيابي :
ارزشیابی مستمر |
میان ترم |
آزمون های نهایی |
پروژه |
آزمون های نوشتاری |
+ |
||
عملکردی |
منابع:
عنوان درس به فارسي : دين ، عرفان و معنويت
عنوان درس به انگليسي:
Religion, mysticism and Spirituality
|
تعداد واحد :2
تعداد ساعت :32
|
نوع واحد |
جبراني |
نظري |
دروس پيشنياز: ندارد |
عملي |
|||||
پايه |
نظري |
||||
عملي |
|||||
الزامي |
نظري |
||||
عملي |
|||||
اختياري |
نظري |
||||
عملي |
|||||
آموزش تکميلي: دارد ندارد ■ آزمايشگاه کارگاه سفر علمي سمينار |
هدف : بررسي تطبيقي دين و عرفان حقيقي با معنويت مدرن و عرفانهاي کاذب
سرفصل يا رئوس مطالب :
روش ارزيابي :
ارزشیابی مستمر |
میان ترم |
آزمون های نهایی |
پروژه |
آزمون های نوشتاری |
|||
عملکردی |
منابع:
19.Religion and spirituality, Eliot Deutsch.
20.Faith and Knowledge, John Hick.
21.Spirituality and liberation, Kenneth Leech, Companion Encyclopedia Of Theology.
22.Spiritual discipline, William K Mahony, The Encyclopedia Of Religion.
23.postmodern spirituality and society, David Ray Griffin, Spirituality and Society.
24.The HarperCollins dictionary of religion, Jonathan Z. Smith.
25.on the meaning of life, John Gottingham.
the meaning of life in the world religious, ed: Runzo joseph & martin nancy
عنوان درس به فارسي : مساله شر
عنوان درس به انگليسي:
Problem of Evil
|
تعداد واحد :2
تعداد ساعت :32
|
نوع واحد |
جبراني |
نظري |
دروس پيشنياز: کلام 1 کلام 2 معرفت شناسي
|
عملي |
|||||
پايه |
نظري |
||||
عملي |
|||||
الزامی |
نظري |
||||
عملي |
|||||
اختياري |
نظري |
||||
عملي |
|||||
آموزش تکميلي: دارد ندارد ■ آزمايشگاه کارگاه سفر علمي سمينار |
هدف : شناخت و بررسي ديدگاهها در باب مسألة شر در فلسفه دين
سرفصل يا رئوس مطالب :
روش ارزيابي :
ارزشیابی مستمر |
میان ترم |
آزمون های نهایی |
پروژه |
آزمون های نوشتاری |
|||
عملکردی |
منابع:
8.Evil and a good God, , Bruce RReichenbach.
9.Evil: a challenge to philosophy and theology, Paul Ricoeur.
10.God and evil: readings on the theological problem of evil, Nelson Pike.
11.The evolution of evil: an inquiry into the ultimate origins of human suffering, Timothy Anders.
12.The problem of evil, Marily Mc Cord Adams and Robert Merrihew Adams.
13.The problem of evil, M. B. Ahern.
14.The problem of evil: selected reading, Michael L Peterson.
عنوان درس به فارسي : برداشتهاي کلامي از قرآن و حديث 1 عنوان درس به انگليسي: Theological interpretations of the Quran and Hadith 1
|
تعداد واحد :2
تعداد ساعت :32
|
نوع واحد |
جبراني |
نظري |
دروس پيشنياز: کلام 1 کلام 2 معرفت شناسي |
عملي |
|||||
پايه |
نظري |
||||
عملي |
|||||
الزامی |
نظري |
||||
عملي |
|||||
اختياري |
نظري |
||||
عملي |
|||||
آموزش تکميلي: دارد ندارد ■ آزمايشگاه کارگاه سفر علمي سمينار |
هدف : شناخت تحليلي براهين اثبات وجود خدا و يکتايي او در آيات قرآن کريم و روايات پيشوايان معصوم
سرفصل يا رئوس مطالب :
روش ارزيابي :
ارزشیابی مستمر |
میان ترم |
آزمون های نهایی |
پروژه |
آزمون های نوشتاری |
+ |
||
عملکردی |
منابع:
عنوان درس به فارسي : برداشتهاي کلامي از قرآن و حديث 2 عنوان درس به انگليسي: Theological interpretations of the Quran and Hadith 2
|
تعداد واحد :2
تعداد ساعت :32
|
نوع واحد |
جبراني |
نظري |
دروس پيشنياز: برداشتهاي کلامي از قرآن و حديث 1 |
عملي |
|||||
پايه |
نظري |
||||
عملي |
|||||
الزامی |
نظري |
||||
عملي |
|||||
اختياري |
نظري |
||||
عملي |
|||||
آموزش تکميلي: دارد ندارد ■ آزمايشگاه کارگاه سفر علمي سمينار |
هدف : بهرهگيري ازآيات قرآن کريم وروايات پيشوايان معصوم درانسانشناسي، راهشناسي، وفرجامشناسي
سرفصل يا رئوس مطالب :
روش ارزيابي :
ارزشیابی مستمر |
میان ترم |
آزمون های نهایی |
پروژه |
آزمون های نوشتاری |
+ |
||
عملکردی |
منابع :
عنوان درس به فارسي : مکاتب جديد الهيات و فلسفه دين عنوان درس به انگليسي: New schools in Theology and Philosophy of Religion |
تعداد واحد :2
تعداد ساعت :32
|
نوع واحد |
جبراني |
نظري |
دروس پيشنياز: ندارد |
عملي |
|||||
پايه |
نظري |
||||
عملي |
|||||
الزامی |
نظري |
||||
عملي |
|||||
اختياري |
نظري |
||||
عملي |
|||||
آموزش تکميلي: دارد ندارد ■ آزمايشگاه کارگاه سفر علمي سمينار |
هدف : بررسي تحليلي آراء و مکاتب جديد در الهيات و فلسفه دين
سرفصل يا رئوس مطالب :
روش ارزيابي :
ارزشیابی مستمر |
میان ترم |
آزمون های نهایی |
پروژه |
آزمون های نوشتاری |
|||
عملکردی |
منابع:
5.God, Philosophy and Academic Culture: A Discussion between Scholars in the AAR and APA, William J. Wainwright.
6.The Oxford Handbook of Philosophy of Religion (Oxford Handbooks in Philosophy(, William J. Wainwright.
7.Introducing Contemporary Theologies, Neil Omerod
8.Livingston:Modern Christian Thought, James C.
9.Evidence and Faith, Chrarles Taliaferro.
10.A concise Encyclopedia of Philosophy of Religion, Anthony C.Thiselton.
11.Theology: A Very Short Introduction, David Foed.
عنوان درس به فارسي : معرفت شناسي ديني
عنوان درس به انگليسي:
Religious Epistemology |
تعداد واحد :2
تعداد ساعت :32
|
نوع واحد |
جبراني |
نظري |
دروس پيشنياز: معرفت شناسي |
عملي |
|||||
پايه |
نظري |
||||
عملي |
|||||
الزامی |
نظري |
||||
عملي |
|||||
اختياري |
نظري |
||||
عملي |
|||||
آموزش تکميلي: دارد ندارد ■ آزمايشگاه کارگاه سفر علمي سمينار |
هدف : شناخت فلسفي ابعاد معرفت ديني
سرفصل يا رئوس مطالب :
روش ارزيابي :
ارزشیابی مستمر |
میان ترم |
آزمون های نهایی |
پروژه |
آزمون های نوشتاری |
+ |
||
عملکردی |
منابع:
8.The Epistemology of Religious Expereience, K. Yandel.
9.Warranted Christian Belife, Alvin Plantinga.
10.Perceiving God, W. Alston.
11.Epistemological Issues in Philosophy Of Religion, M.Legnhausen.
عنوان درس به فارسی:
بقاء و جاودانگي
عنوان درس به انگلیسی: Survival and eternality |
تعدادواحد :2
تعدادساعت:32
|
نوع واحد |
جبرانی |
نظری |
دروس پیشنیاز: کلام 1 کلام 2 معرفت شناسي |
عملی |
|||||
پایه |
نظری |
||||
عملی |
|||||
الزامی |
نظری |
||||
عملی |
|||||
اختیاری |
نظری |
||||
عملی |
|||||
آموزش تکميلي: دارد ندارد ■ آزمايشگاه کارگاه سفر علمي سمينار |
هدف: شناخت نگرشهای مختلف درباره چیستی مرگ و حیات پس از مرگ و جاودانگی، ادله آن و نیزشبهات و ادله منکران جاودانگی
سرفصل ها و رئوس مطالب:
(این بخش میتواند ذیل دیدگاههای انکاری نیز مطرح شود.)
روش ارزيابي:
ارزشیابی مستمر |
میان ترم |
آزمون های نهایی |
پروژه |
آزمون های نوشتاری |
|||
عملکردی |
منابـع:
16.Edwards, P. (ed) (1992) immortality, New York: Macmilan Publishing Company. (Anthology of thirty-four redings on immortality, including selections from Plato, lucretius, Aquinas, Descartes, Hume, Reid, Mill, Broad and other. Extensive, detailed annotated biblography.)
17.Plato Phaedo, trans. B. Jowett in The Dialogues of Plato, New York: Random House,1937.
18.Epicurus , "Letter to Menoecceus, trans". C. Bailey in W. J. Oates (ed.) The stoic and Epicurean Philosophers. New York: The Modern Library, 1940.
19.Edwards, P. (1967) , "Life, meaning and Value of ", in P. Edwards (ed.) The Encyclopedia of Philosophy, New York and London: Macmillan Publishing Company & The Free Press.
عنوان درس به فارسي : وحي و قرآن
عنوان درس به انگليسي:
Revelation and Quran |
تعداد واحد :2
تعداد ساعت :32
|
نوع واحد |
جبراني |
نظري |
دروس پيشنياز: هرمنوتيک زبان دين
|
عملي |
|||||
پايه |
نظري |
||||
عملي |
|||||
الزامی |
نظري |
||||
عملي |
|||||
اختياري |
نظري |
||||
عملي |
|||||
آموزش تکميلي: دارد ندارد ■ آزمايشگاه کارگاه سفر علمي سمينار |
هدف : تبيين چيستي و ابعاد و اقسام وحي از ديدگاه قرآن و پاسخ به شبهات
سرفصل يا رئوس مطالب :
روش ارزيابي :
ارزشیابی مستمر |
میان ترم |
آزمون های نهایی |
پروژه |
آزمون های نوشتاری |
+ |
||
عملکردی |
منابع:
عنوان درس به فارسي : عدل الهي
عنوان درس به انگليسي:
Divine Justice |
تعداد واحد :2
تعداد ساعت :32
|
نوع واحد |
جبراني |
نظري |
دروس پيشنياز: کلام 1 کلام 2 |
عملي |
|||||
پايه |
نظري |
||||
عملي |
|||||
الزامی |
نظري |
||||
عملي |
|||||
اختياري |
نظري |
||||
عملي |
|||||
آموزش تکميلي: دارد ندارد ■ آزمايشگاه کارگاه سفر علمي سمينار |
هدف : شناخت عمدهترين مباحث عدل الهي با تکيه بر کلام شيعه
سرفصل يا رئوس مطالب :
روش ارزيابي :
ارزشیابی مستمر |
میان ترم |
آزمون های نهایی |
پروژه |
آزمون های نوشتاری |
|||
عملکردی |
منابع:
عنوان درس به فارسي : جبر و اختيار
عنوان درس به انگليسي:
Determinism and free will |
تعداد واحد :2
تعداد ساعت :32
|
نوع واحد |
جبراني |
نظري |
دروس پيشنياز: کلام 1 کلام 2 معرفت شناسي |
عملي |
|||||
پايه |
نظري |
||||
عملي |
|||||
الزامی |
نظري |
||||
عملي |
|||||
اختياري |
نظري |
||||
عملي |
|||||
آموزش تکميلي: دارد ندارد ■ آزمايشگاه کارگاه سفر علمي سمينار |
هدف : شناخت و بررسي اهم نظريات در باب مسأله جبر و اختيار در كلام اسلامي
سرفصل يا رئوس مطالب :
روش ارزيابي :
ارزشیابی مستمر |
میان ترم |
آزمون های نهایی |
پروژه |
آزمون های نوشتاری |
+ |
||
عملکردی |
منابع: